dag 01 - om mig

jag heter jenny evelina orrmalm och är född i lilla gällivare 1992 en kall december dag. jag växte upp här och när jag var 10 år flyttade jag till piteå. min barndom har varit lite hit och dit. har levt tillsammans med min mamma och varit hos pappa varannan vecka.



tim orrmalm som ni ser på bilden till höger var min bästa vän som liten. vi är kusiner och umgicks varje dag, vi var som bästa vänner och vi hade alltid kul. han var som en bror för mig !

jag gick på tallbacka skolan tills jag var 10 år innan jag flyttade till piteå. det var jätte hemskt och en stor omställning för mig att lämna hela släkten + alla vänner bakom mig. jag grät när vi åkte och jag ville stanna kvar. men jag hade inte så mycket att välja på.


jag och lillebror i piteå

i piteå började jag må mer och mer dåligt. jag skolkade, tjuvrökte och skärde mig. jag tänker inte gå in på detaljer här i bloggen. men dom som behöver veta, vet. så när jag var 13 år flyttade jag och mamma tillbaka till gällivare. trodde att jag skulle börja må bättre, men de gjorde jag inte och 2006 tog min morbror livet av sig.
det var verkligen en kniv i hjärtat. han var min bästa vän. en som alltid lyssnade. jag saknar dig <3


under tiden jag bodde i piteå så träffade jag sofie, när jag var här och hälsade på. vi blev till slut bästa vänner och är de än idag. vi är som systrar och jag gör allt för henne.tack för att du finns <3



Tack vare henne och några andra så står jag fortfarande med båda fötterna på jorden. när jag bodde i piteå så föll jag i bitar och jag självmord kändes som enda vägen ut. jag stämplades som en riktig fjortis, och visst, jag var kanske en fjortis. de står jag för. men om alla skulle vetat min bakrund skulle de nog inte låta riktigt så. sen flyttade jag tillbaka till gällivare, började på hedskolan men böt till tallbacka i 8an och gick där tills jag gick ut.



idag är jag lycklig med min älskade pojkvän och bor i lägenhet i malmberget. går sista året på gymnasiet på industriprogrammet och har världens finaste vänner !






och jag har världens bästa föräldrar och lillebror !





Kommentarer
tony

vad fint skrivet! du vet vart jag finns! :) <3

2010-11-17 @ 20:42:01
URL: http://tonkam.blogg.se/
Anonym

stackars dig om din morbror och ännu värre om han hade barn.

2011-07-12 @ 00:46:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0