ont i hjärtat

unicef, rädda barnen, röda korset osv .. visst är de bra om folk skänker pengar OM pengarna kommer dit vars dom ska och inte till någon jävla "direktör" som äger rädda barnen eller andra organisationer. man har läst och hört om direktörerna som är miljonärer, glider runt i nya bilar och köper helikoptrar. för vilka pengar ? jo för våra pengar, som vi vill skänka åt barnen i afrika tillexempel. en pytteliten andel går dit vars dom ska, resten åker in på "chefens" konto. hur bra känns de ? jag vill verkligen börja skäna lite pengar i månaden och barn som är i behov, men hur kul är de att skänka när man inte kan känna sig trygg och säker på att de kommer rätt ? hörde idag att dom gjort undersökningar och frälsningsarmén är tydligen bäst. dom skänker 90% av sina pengar till familjer och barn, och endast 10% till övriga avgifter. men resten är bara skit. jag blir så jävla förbannad av att tänka på de. jag hade inte haft samvete att veta att pengarna som kommer in åker in på mitt konto, och inte till dom som verkligen behöver hjälp !




jag önskar med hela mitt hjärta att jag kunde rädda alla världens barn ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0