topbostäder kan ta sig

hello. har kommit hem för ett tag sen, varit ute och ränt sen klockan 10. först hockey med lillebror och sen har jag varit och  hjälpt mamma i huset. när jag kom hem for jag och hyrde en film och nu har jag diskat :) tänkte bara ta de lugnt resten av dagen, är helt slut i kroppen. har krattat typ halva gården och torkat alla skåp i köket där i huset osv. känner att jag gjort ett bra jobb idag !

en sjuk sak ni måste få höra om ! mamma bodde ju tidigare i en lägenhet på hägen, hon sa upp lägenheten när dom fick huset och dom hade 3 månader uppsägningstid. hallå ? 3 månader och folk skriker om lägenheten ! de är ju helt sjukt. jaja hur som helst så ringde mamma dit igår och frågade varför de är 3 månader istället för typ 1 månad eftersom att folk behöver ju lägenheten här.
då säger kärringen från top :"de är för att de är en från annan ort som ska flytta hit"
mamma : "men har inte dom som bor här redan, förtur på lägenheterna ?!"
kärringen : "nä för hon/han ska jobba här och då har dom förtur"
mamma : "du kan ju inte mena allvar !"

typ så lät deras konversation. jaja till saken. HUR FA-AN kan folk som inte är härifrån ha förtur ? jag menar, hur mycket familjer,separerade par,studenter osv behöver inte lägenhet här ? och tillexempel folk som redan har jobb här bor fortfarande hos mamma och pappa deras. de är väl förfan bättre att se till att vi som redan bor här, får lägenheter först. så de spelar ingen roll hur jävla lång tid man än står i kö på lägenhet, man kommer ändå aldrig få någon. mammas kille har stått i 5 år, och han har ännu inte fått någon. förut sa topbostäder att man ska behöva stå max 3 år sen ska man ha en lägenhet. 3 år in my ass ! så dom menar alltså att mamma ska måsta betala hyra i december också, även fast hon inte bor kvar i lägenheten. + hyra/lån på huset. tror dom att man är miljonär eller ? fuck gällivare, fuck topbostäder.


Kommentarer
Madde

Invandrarna har ju också förtur före oss äkta gällivarebor, deras system är SÅ sjukt, finns inte till dom som bor här och ändå tar man in fler invandrare och fler från andra ställen

2011-10-30 @ 07:17:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0