besviken.

jag har alltid velat ha barn, så länge jag kan minnas. jag är otroligt barnkär och jag ser inget fel med att vara 19 år och bli mamma. jag ser varken ner på dom som är 15 eller 45, de är sånt man bestämmer själv. min graviditet var inte planerad men välkommen för min del, jag tycker de ska bli spännande, mysigt och jätte roligt att bli mamma. jag har alltid velat vara ung när jag får mitt första barn, och nu är jag de. och jag är jätte glad. jag känner inte att jag missar massvis med saker i livet. vad missar jag ? "du är så ung, lev livet" vad är att leva livet ? att supa ? de är iprincip de enda jag inte kommer kunna göra nu på ett bra tag. men vadå ? barnet är väl ändå inte spädbarn och ammar hela livet. de växer ju och sen när den är nog stor att klara sig utan mig en stund så kan jag ju fara iväg på krogen med kompisar tillexempel ? de låter precis på vissa som att jag aldrig mer kommer kunna gå utanför dörren.
 
jag känner verkligen att de är jätte tråkigt att vissa inte är glad för mig skull, att vissa tar avstånd och bara skiter i mig. men ska de vara så så får de gärna vara för min del. jag orkar inte bry mig, väljer folk att gå ifrån så får dom de. men nu är de jag, magnus och livet i magen. acceptera eller så behöver vi inte umgås.


Kommentarer
Elin

Hjärtat då, jag är svin glad för din skull :) Du kommer bli en riktigt bra mamma och så mycket som vi har pratat och längtat efter barn så måste jag erkänna att något avis är jag! <3

2012-08-20 @ 09:06:42
URL: http://lilljatko.blogg.se
Lina

Grattis! är glad för din skull, du kommer bli en toppen mamma. Kram och lycka till med allt!

2012-08-20 @ 17:04:26
Tony

SV: jag och mamsen har flyttat från centrum till där vid tandläkaren och sjukhuset. Finally slipper man alla öltält, skrik, fjortisar etc etc. Dom går mig på nerverna haha :) men snart flyttar nog jag ääääntligen hemifrån och då flyttar jag ännu en gång.. Fast jag ska inte flytta härifrån, inte än. (om man nu någonsin kommer iväg härifrån ut på äventyr).

Och angående ditt inlägg, du kommer klara det jättebra. Alla prioriterar olika. Tex du vill ha barn, jag vill jobba, tjäna pengar och ja få ut mycket av det just nu iaf, och en del prioriterar att vara ung och att kunna supa. Ingen kan ju säga att man prioriterar saker i fel ordning för det är upp till var och en! Så bry dig inte om dom som säger annat för dom kommer ju oftast krypande tillbaka på något sätt :) right?

2012-08-29 @ 06:22:17
URL: http://tonkam.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0