att önska ett visst kön ..

de är mycket snack om de här med att önska sig ett visst kön på barnet. läst lite olika trådar på familjeliv.se om diskusioner om just de. många säger att folk som önskar sig just en pojke eller flicka är helt dumma i huvudet och att man ska vara glad så länge man kan få barn.

nu till vad jag tycker ; jag önskar mig en av varje, hade velat ha en pojke först just för att jag alltid önskat mig en storebror & ville att eventuella syskon skulle få en storebror :) men jag tänkte inte att jag skulle bli besviken om de var en tjej, som vissa tänker. jag tyckte heller inte att de skulle spela någon roll vad de var så länge barnet var friskt. och ut kom världens underbaraste tjej. skulle såklart inte byta ut henne mot alla killar i världen :) nu är jag glad att jag fick en tjej, för en storasyster har jag också alltid önskat mig så syskon i framtiden får sig en storasyster. jag hoppas dock på en kille nästs gång eftersom att jag vill ha en av varje.

jag tycker inte att de är hemskt att önska sig antingen pojke eller tjej, däremot kan jag tycka att de är hemskt när folk säger att dom blev besvikna när dom fick veta att de var ett annat kön än önskat. besviken skulle jag aldrig bli. får jag en tjej nästa gång så kommer jag såklart älska henne lika mycket son jag älskar novalie. ja ni fattar. jag är glad så länge jag kan få barn, för de är barn jag vill ha oavsett om den har snopp eller snippa :) liten kvällsfundering. nu ska jag sova !


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0