meningen med livet

saknar gravidkulan, och bebismyset. känslan när värkarna kommer igång (okej, saknar inte just den smärtan men just den där känslan när man vet att nu, nu är de på gång här) tänker ofta på hur de var den natten när jag vaknade, pissnödig, halv 3. värkarna kom igång direkt och jag visste att nu jäklar, nu smäller de snart och alldeles om inte alls länge kommer jag att få träffa lilla pyret som legat i magen så länge. jag gick runt här hemma, försökte sitta,stå och ligga men smärtan tog över och jag ville bara att den skulle försvinna. men i bakhuvudet tänkte jag positivt, så jäkla värt de ! tiden på förlossningen och bb gick så fort, jag trodde att de skulle ta hela dagen,kanske,kanske att jag skulle föda senare på kvällen,  att jag i lugn och ro skulle hinna andas ut värkarna, hinna få lite lustgas, kanske hinna bada och få smärtlindring. men pyret hade bestämt sig för att komma , och snabbt skulle de gå. 
 
 
 
09.35 kom hon, den mest perfekta lilla flickan i hela vida världen. jag visste att de var en tjej, en liten prinsessa som skulle förgylla våra dagar. den första veckan var jag i en bubbla, sov ingenting och bara myste på. de är de jag saknar, min tjej fyller 1 år om 3 veckor. tiden nu är roligare, men definitivt inte lika mysig som då. tänk när hon alltid sov i famnen, amningsmyset och man kunde ligga och lukta på henne hur mycket som helst. nu är de mest bus och lek som gäller. men de är kul de också, är verkligen glad att jag har den här lilla tjejen i mitt liv. känner att så länge jag har henne så har jag allt. ett syskon blir de, men de dröjjer, ett bra tag. nu vill jag bara njuta av småbarnstiden så mycket de bara går. för de är ju trots allt henne jag lever för just nu. min fina,underbara,älskade,vackra tjej ♥
 
6 dagar <3
 
13 dagar <3
 
 
 
och vipps så blev hon 11 månader <3
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0