sista juli

svar till jossan ; nä hurru, de var ingen höjdare. fy tusan !

idag har jag jobbat förmiddag. känns verkligen tufft att jobba över huvudtaget med tanke på min trötthet. extremt trött är jag dagarna igenom. får inte riktigt sova ut ! spelar egentligen ingen roll hur många timmar jag sover, de är ändå för lite. sjukt jobbigt .. när jag kom hem gick jag och vilade, lite för länge dock. tänkte rensa och dona här på i garderoberna men de blev inte. for på stan och tog en glass med emelie istället. ♥

nu är jag hemma. min man är i byn hos pappa och fiskar, han har varit där hela dagen så jag hoppas han anländer snart ! vill inte gå och sova utan honom . de är inte kul alls och jag hatar att sova själv.  tänkte kanske hoppa under täcket och läsa lite i hopp om att han kommer snart. godnatt alla :) puss

30 juli

har jobbat hela helgen och de har väl gått helt okej och någorlunda fort också. dock har jag varit helt slut och dödstrött så de har varit rätt tungt att ta sig dit på morgonen och spendera 12 timmar där. sängen har inte varit lika lockande på länge som ihelg :) igår när vi slutat for jag och jenny på viking pizzeria och hämta en varsin pizza åt oss och en åt våra pojkar, sen for vi till varsit hem. jag är inte kräsen för fem öre, jag äter allt iprincip, men de här var de äckligaste jag någonsin ätit. "oxfilen" eller vad de  nu skulle föreställa, var sten hård, torra och liknade mer sårskorpor än mat. bea såsen smakade gammal och hela pizzan var helt jävla rutten. uuusch. åt en mini bit sen kastade jag, samma med magnus. aldrig mer viking !

nu ska jag kika runt sen fixa mig lite :) puss !

heeey

vad dålig jag blivit på att uppdatera här ! har tyvärr jobbat en hel del så datorn har inte kommit till användning lika mycket som den annars gör :)
Just nu ligger jag i sängen med magont och illamående, börjar jobba klockan 12 så jag tänkte försöka vila bort de här .. inte ett dugg kul ;( jobbar till halv 9 sen blir de nog raka vägen hem och i säng. Känner att de här blir en lång och seg dag, jag som är så trött ! nog gnällt om de nu :) ska blunda en stund sen fara. Puss

kort inlägg

inte suttit vid datorn nästan nått under hela helgen. har jobbat halv 9 till halv 9 så har inte hunnit mycket mer än så :) idag är jag ledig så jag tänkte ta agneta under armen och springa på stan en sväng.

jag har fan inget mer att tillägga. så, vi hörs en annan dag. puss !

helg jobb

idag är de fredag, jobbar hela helgen. faktiskt helt okej, gör inte så mycket :) har ju världens bästa jobb så inte klagar jag. (förutom pottilandet) ! så ihelg ska jag dra ut med favvo gänget på äventyr. synd att dom lovat bajsväder. men nått kul ska jag nog hitta på :)

igår var vi som sagt bjudna på mumsig middag, de var himla gott ! sen halv dog jag i soffan en stund. åkte till mamma efteråt och hämtade mercan som micke skulle kolla men vi tar de ihelg istället. sen hem och myste en stund i soffan :)

börjar om 2 timmar så jag funderar vad jag ska roa mig med. hm, kanske läsa lite bloggar sen slöa på soffan ! puss

schäfer

igår fick jag ett roligt samtal. 1 augusti kommer marianne från försvarsmakten hit på hembesök, kollar hur man bor och ger lite med info till oss som ska bli fodervärd åt deras schäfervalpar. tyvärr har dom inte någon kull pågång ännu men dom hör av sig sen när de börjar bli dags. ska bli riktigt kul att träffa henne och höra vad hon har att säga :) och sooom jag längtar tills jag får en liten valpis hit hem, när de nu blir. kan ju ta ett tag. men ändå :)

från de ena till de tredje är jag ledig idag. har tvättat lite kläder och donat på här. nu inväntar jag min fina kille och sen far jag förbi mamma en sväng innan vi är bjuda på middag hos pappa och agneta. mums ! nu avrundar jag med några söta bilder. puss

så himla fina hundar ! bjuder på 2 bilder på sannas' faxena också. vackra tjej och världens snällaste ♥

kärleken till dig är stor ♥

it's not about finding someone who
won't fight with you or make you sad
it's about finding the person who will still
be standing there wiping the tears
away, holding you in their arms after a
fight and the one who will never leave,
no matter how hard things get ♥

äntligen musik !

igår anlände min kära stereo. har varit utan musik alldeles för länge nu i bilen, de är så jäkla tråkigt ! nu gäller de bara att uppdatera usb:n med lite ny musik :)

idag jobbar jag förmiddag, även fast jag är morgontrött så är de ändå skönt att jobba och sluta på eftermiddan. då har man gjort på jobbet och kan hitta på annat. istället för att gå och vänta heela dagen på att börja jobba och sen sluta halv 9 på kvällen. nä, förmiddag är bäst :) imorgon är jag ledig sen jobbar jag hela helgen. å tänkte passa på att veckostäda imorgon, så de är rent och fint ihelg :)

nu ska jag borsta gaddarna och kika lite facebook innan jag kilar iväg. puss !

tack vare dig

gråter krokodiltårar till denna låt. vilken fin kille ! :'(
en låt till hans döda mamma. stackarn ♥

17 juli

godmorgon världen. vaknat för ungefär en halvtimme sen, hoppade i duschen och nu sitter jag här och funderar vad jag ska roa mig med. börjar jobba 12 så de är ju ett tag dit :)
igår städade jag bilen invändigt, de behövdes ! så nu är de bara utsidan kvar att tvätta, vaxa och göra den jätte fin :)
de får bli imorgon eller på torsdag :) tror även att hastighetsmätarwiren håller på att haverera, vid vissa hastigheter låter de lite och "pinnen" skakar. så de ska jag och micke kolla upp imorgon också. sjukt jobbigt ljud !
hoppas att min stereo kommer snart så man slipper störa sig på små ljud. jävligt jobbigt när man hör allt litet. lite gnissel i stolen osv ;b haha.

nu tänkte iallafall klä på mig och sen kanske jag far på dollar en sväng :) puss !

tvätta bilen !

igår var vi i byn och fiskade lite, fick 5 abbisar men de var inte så mycket att hänga i julgranen. dom var ganska små ! så de är iprincip de jag har gjort hela dagen igår.

har vaknat vid 8 tiden idag, duschat och bara tagit de lugna puckar här hemma. nu väntar jag att tvättmaskinen ska bli klar så jag kan åka iväg och tvätta min bil invändigt. utvändigt får bli på onsdag när jag jobbar förmiddag :) då hinner jag på kvällen. idag väntas eftermiddag så jag hinner iallafall tvätta bilen innnan.

svin tråkigt inlägg så jag avrundar med en bild. puss

ikea :)

vi bestämde oss imorse att vi drar på ikea och slösar lite pengar, trist väder att köra i men de gick ändå bra :) har kommit hem för en stund sen, stannade en sväng i skröven och drack lite kaffe och sen brassade vi hemåt. känns skönt att vara hemma efter många timmar bakom ratten. men så himla kul att gå på ikea ! fyndade en massa roligare saker. nya bestick,glas,gryta,handdukar,tidningställ,täcke,kuddar osv osv.

nu väntar jag på att mamma ska ringa så åker vi dit en sväng och hälsar på. sen kanske de blir mys framför en film :) imorgon drar vi nog till skaulo och fiskar lite ! puss

fredag den 13e

godmorgon fredag den 13e. har vaknat för en halvtimme sen och känner mig faktiskt inte sådär döds trött som jag brukar vara. har sovit betydligt bättre den här natten, för natten var hemsk och jag sov kanske 3-4 timmar max !
igår jobbade jag förmiddag, när jag slutade så drog jag med lillebror och magnus till svanparken och käkade glass. adrian blev biten av en hund så vi for till akuten men de var inget allvarligt så de var lugna puckar. for och käkade med magnus, åkte till mamma och dumpade av mina vinterdäck och sen for vi hem och storstädade. eller nä egentligen inte. jag måste dammtorka ännu ! men de får blir senare idag :) men sen är läggan fit for fight en stund iallafall :)

och vars fan är solen ?? man har blivit lite bortskämd dom senaste dagarna med sol och värme. nu är de regn och ska regna hela helgen. kul jul !
förresten har jag blivit merca ägare, jag har inte ens bloggat om de. tragiskt ! i onsdags blev de affär och jag fick hem en bil, äntligen ! varit utan bil för länge känner jag. en 230 e iallafall och jag är nöjd. klickade hem en stereo till den igår så den kommer väl nästa vecka. drygt utan musik ! ska fota den så ni får se bilder ! nu ska jag borsta gaddarna sen fara. puss

en bild iallafall :)

vet att jag lovade er bilder från igår men helt ärligt har jag inte tagit ett enda jäkla kort förutom på regnbågen jag fick. har fiskat och myst på så jag har inte haft tid riktigt och har inte heller lagt en tanke till att jag faktiskt tog med kameran för en gångskull :) men jaja, jag far väl dit fler gånger skulle jag tro så jag får se till att fota nästa gång. de är så fint där på sommaren !

vi drog iväg vid halv 4 igår, och kom hem ungefär halv 11 nångång. provkörde lite kvalité bil när jag kom hem och idag är jag förmodligen bilägare. mer säger jag inte. ni får se sen ;) nu tänkte jag slänga på ett fejs och sen bara ta de himla lugnt tills jag börjar klockan 12. puss !

Fiske dags :)

Tisdag och de är dags för lite fiske :) jag har alltid tyckt om att fiskegen på äldre dagar har de blivit mindre och man har inte "tid" .. men nu jäklar ska Jag börja fiska oftare, är ju så himla mysigt på sommaren att dra iväg på fisketur. så nu styr vi mot skröven och ska fiska där hela dagen :) Återkommer med bilder ikväll eller imorgon. Puss :)

gårdagen

ja jag var jävligt bitter igår, och i lördags. känner mig fortfarande arg ! haha. kanske går till överdrift men om man vet med sig själv att man borde kommit in på krogen, så gör man inte de då har man rätt att vara sur. i fleera dagar fast.

igår så vaknade jag vid halv 12, hoppade som en ninja upp ur sängen när jag såg hur jäkla fint vädret var. la mig ändå på soffan i 10 minuter innan jag slängde ut stolarna på ballis och satt där och pressade lite. de var jäkligt hett men liite färg fick jag nog iallafall :) sen drog jag och agneta till neiti för att hämta pappa, vi drog förbi fammo & faffas gamla hus och jäklar vad nostalgisk jag blev där. även fast dom har byggt om en massa så var de så himla kul. har inte ens varit där sen farfar dog och ändå är de min farbror som köpt de ! tur de iallafall så man kan fara när man har vägarna förbi. älskade barndomshus ♥ efter att vi surrat på där ett tag så drog vi och fiskade, de var jävligt trögt för mig men agneta plockade abborre efter abborre, fast dom var ju inte så stora men iallafall. och när hon drog upp ena abborren så kom de en fet jävla gädda på säkert 5-6 kg och skulle ta abborren. hon kämpade på där med att försöka få både abbisen och gäddan upp på land men den släppte till slut och den stackars lilla var helt sönderbiten på ryggen.

till slut fick jag iallafall upp en hyfsat stor abbis. då vart jag nöjd och sen brassade vi hemåt :)
inväntade min man som var i skröven, och sen har vi suttit och kollat film en liiten stund innan vi båda däckade i soffan. nu tänkte jag slänga på ett fejs. plikten kallar klockan 12 !

högsta hönset fick höra !

vi tar de från början.

igår hade jag en sviiin kulig kväll tillsammans med ett gäng folk. började dricka hemma hos emelie, satt och surrade innan marie kom och plockade upp oss, vi plockade upp sofie sen drog vi på alla tiders ! de var ganska smockat med folk där och riktigt trevligt. träffade lantto och peter så vi surrade med dom  och drack nån cider. dom stängde klockan 1 redan så då knallade vi till nex som stängde 1 timme senare. för mig krävs de ganska rejält med alkohol innan de ens syns att jag är full. jag drack 2 cider på alla tiders och lite innan de. men jag gick spikrakt och kunde stå helt still på ett ben med högklackade skor. jag var verkligen inte ens full. knappt att jag kände mig lullig. nä jag gjorde fan inte ens de !

när vi kommer dit frågar vakten mig "hur mycket har du druckit då" jaa 2-3 cider, är de för mycket ? (lite sådär skämtsamt) ja tydligen var de de för jag kom inte in ! skämtar han med mig eller ? jag har varit betydligt fullare än så när jag gått på krogen. nä men tydligen var jag "märkbart berusad" äru helt jävla ful i skallen eller ? ska man gå spiknykter på krogen och supa sig full på era öl så måste man ju vara multimiljonär förfan. jävla pappskallar. jag var så jäääävla sur. han sa att jag argumenterade bara för att jag frågade varför ? men hallå, jag hade argumenterat lika mycket nykter ska du veta ! vem är han att säga om jag är nykter eller full ? hade jag gått till en okänd person och frågat om jag är de så hade dom sagt nykter, för jag var iprincip de. de enda som gjorde att han visste att jag druckit var att jag sa 2 cider.

emelie, sofie osv som druckit mer än mig kommer in. hur fan tänker dom ? ringde iallafall högsta hönset på nex och frågade. fick som inget bra svar utan bara "jag vet inte vad som har hänt, men de är vakterna som bestämmer" jadu peter  du ska veta hur många de är som är jävligt sur och besvikna på er. de var inte bara jag som vart nekad. har iallafall skrivit en artikel till nsd så jag hoppas dom publicerar den ! seeen kan ju alla försöka bojkotta stället ? uusch. hejdå för mig

Mygg helveten

de absolut väääärsta jag vet är mygg ! jag får panik om de är mycket mygg omkring mig. jag vet inte om jag är överkänslig mot myggbett men jag börjar fan fundera på de. jag får extremt stora "bulor" när dom biter mig och jag kliar överdrivet mycket. Jag vet inte men hemskt är de iaf. uuusch för mygg ! jag kanske låter som värsta tönten men då får jag vara de :)

Har varit hos Sofie hela kvällen och fixat håret. mer blonda slingor o sen har vi även toppat,klippt luggen och klippt upp håret lite :) känns skönt ! kom nyss hem, drog förbi paintball banan vars Magnus,Daniel och Emma var och skjöt lite airsoft. därav detta inlägg om mygg. stod ute cirka 2 minuter innan jag nästan dog. så nu är jag hemma :) ska kika lite feejsbook och sen kolla tv. Puss

biiiilder

5 juli

Igår drog vi en fiskeresa till dokkas men inte ett liv ! jag älskar att fiska men man är för lat för att ens ta sig någonstans nångång .. men igår for vi nån timme, mys att vara ute. hade även med mig råttorna som fick springa av sig lite :) hade med kameran också så några bilder ska ni få imorgon. Har inte orkat slänga in dom pådatorn ännu ! :)

idag har jag inte gjort destomer förutom ett förmiddags skift ! Nu är jag ledig några dagar och på lördag sticker jag och Emelie till Pajala för lite röjj :) kommer bli kanon kul känner jag på mig. Nu avrundar jag detta inlägg och säger godnatt. Puss :)

mys morgon !

godmorgon ;) fråga mig inte ens varför jag är vaken redan ! har klivit upp redan kvart över 6 ;b inte helt hundra. men jag drar nog en vila under dagen istället. Nu ligger jag bara här i sängen och tar de jävligt lugnt :) morgonmys är härligt. frågan är bara vad jag ska göra, är egentligen för lat för att ens flytta mig härifrån.  jaja jag skriver lite senare ! Puss ;).

Första inlägget ! :)

Första inlägget från ipaden :) är faktiskt jäkligt nöjd ! tar dock lite längre tid att skriva med den här om man jämför med laptopen ;b sitter iaf på jobbet nu och slutar om 1,5 timme då brassar jag hem och leker lite med min nya leksak ;) puss så länge

ipad !

heeej. tisdag idag och jag jobbar eftermiddag. skönt att sova liiite längre på morgonen :)
igår jobbade jag förmiddag, när jag slutade for jag på eriksson och kollade en ipad som blir dagens inköp. velat ha en jätte länge så nu slår jag till. har ju som sagt världens bästa pappa ♥
 så efter att jag varit där for jag hem och kockade ihop en tacogratäng som var jätte god och sen sov jag en stund. var så jäkla trött ! åkte på kvällen till sofie och färgade mitt hår. utväxten som var gräslig och sen slänge vi i ljusa slingor. men dom syns inte sådär jätte bra, ska klippa upp håret och toppa mig någon dag här. sen slänga i en till sling blondering. de blir nog bra :)

nu tänkte jag avrunda och käka lite frulle, sen får jag se vad jag hittar på tills jag börjar :) puss !

kiruna tripp

puss på mitt hjärta

vad söt du är att du kommenterade, och att du läser min blogg. ♥

från de ena till de tredje så har jag nyss kommit hem. blåste till kiruna vid 5 tiden och lämnade bilen i svappis vars sanna plockade upp mig. for direkt till campingen vars emelie,elin och cissi bor. satt där en liten stund och surrade innan vi for och hämtade joels audi. sen åkte vi bara runt, runt innan vi blåste hemåt. kul att se lite annat folk även fast kiruna inte är så mycket att hänga i julgranen. roligare än att sitta hemma och glo iallafall :)

nu tänkte jag sussa för jag är ruskigt trött ! hörs imorgon. puss