unga mammor

gick igenom lite kategorier och sånt här på bloggen och insåg att jag hade missat att jag hade en "tyck till" kategori. har bara skrivit ett inlägg i den och tänkte skriva ett till nu när jag ändå är igång. och den här gången handlar de om unga mammor. typ 14 åringar som blir gravida och behåller barnet..


de är mycket snack kring unga mammor. "dom är inga bra mammor, dom är bara barn själv och vet inte hur man ska ta hand om en unge osv.." jag dömmer inga unga mammor, men jag skulle absolut avråda dom från att skaffa barn i så tidig ålder. jag vill ha barn, de har jag velat ha sen jag var 15 ungefär och om jag hade blivit gravid så vet jag inte om jag hade klarat av att göra abort, för barn är något jag längtat efter i flera år men väntat pga skolan. men snart går jag ut skolan och då vet jag inte vad som händer. och jag är ju fortfarande ung. de är ju skillnad att jämföra en 18 åring och en 14 åring. jag är ju iallafall myndig.

och de är ju klart, 14åringar är ju bara barn själv. men jag tycker inte man kan säga att dom förstör sina liv för att dom skaffar barn. de är ju deras ensak och ett barn "förstör" väl aldrig ett liv ? ett barn är ju någon man älskar och om jag skulle få barn nu skulle jag inte tänka "åh ungjävel, du har förstört mitt liv". andra som inte är i samma sits som den unga mamma kanske tänker så, men har man valt att behålla ett barn så är de ju upp till var och en. många unga tycker ju att spädbarn är så himla gulliga och sen blir dom mamma i ung ålder. jag säger inte att alla inte vet,men jag tror många unga inte vet vad barn innebär. dom är inte små,gulliga och gosiga hela livet. de kommer en tonårstid när dom kostar en jävla massa pengar och bråkar och skriker. de är jag medveten om när jag kommer skaffa barn. därför vill jag ha ett jobb först.

slutsats ; jag tycker inte att man ska skaffa barn i så jätte tidig ålder.

vad tycker ni ? tyck till nu !!


Kommentarer
Racermutta

alltså jag håller med dig, barn är krävande och det är ingen lek. Och de du säger att dom är gulliga, dom är söta men inte är dom ju allid det. dom spyr, är sjuka, sover inte om nätterna osv.



men de är så, upp till var oc en. men de är ingen lek och man ska nog fundera 1 eller 2 ggr på besluet.



+ att man ska ju tänka på ''fadern'', är han redo osv, så han inte ledsnar och sticker..

2011-01-12 @ 18:21:51
URL: http://racermutta.blogg.se/
Anna

jag håller med dig. Visst, jag kan även tycka att de som är så pass unga när dom blir gravida, t ex 14-15 år, man kanske inte är mogen alls till en början. Men jag tror också att det är något man anpassar sig till. Om man nu väljer att behålla barnet så tror jag att man ändrar sitt tänkande. Moderskänslorna tar över. Jag dömer inte heller någon ung mamma, utan jag tycker alla som väljer att behålla, gör det bra. Dom är starka och känner att dom klarar av det. Hade dom inte känt att dom hade klarat av ett barn, så tror jag inte dom hade valt att behålla.



Men det är ju så, det är ju upp till var och en ! Finns ju dom som är 18 å äldre som är mycket mer omogna än någon som är 15 år ! Finns ju såna människor också ! men jag tycker att det kan vara liiiiite galet att "planera" att skaffa barn med sin partner när man är så ung och har många år i skolan kvar.



Så. det jag försöker säga är att man ska vänta tills skolan är klar och tills både mamman och pappan har jobb så man har råd att försörja barnet och ge den det den behöver ! :)



men barn är underbart ! älskar bebisar!



2011-01-13 @ 08:20:28
URL: http://erniiee.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0