gnällspik

idag är en sån här dag som man bara vill ta sitt pick och pack och dra från stan. eller "stan" så att säga. samhälle rättare sagt. jag är så himla less på att vara här i gällivare, har bott här större delen av mitt liv och vissa dagar har varit bättre än andra, jag hade faktiskt skit kul när jag var yngre. sisådär 14-15 år. då lekte livet, man hängde på stan ett helt gäng och de var med dom man gjorde allt med, vi hade jätte kul på den tiden men man växer ju faktiskt upp nångång också och iår fyller jag 19 år. gällivare är inte lika roligt som de var då. vissa har stannat på fjortis stadiet och snackar fortfarande skit om allt och alla, sprider falska rykten och allmänt beter sig som snorungar, även fast dom är 18-19 och till och med 20 år. man tycker ju att dom också borde ta och växa upp någongång men för vissa verkar de ta längre än för andra. jag ska inte vara guds bästa barn och säga att jag aldrig kan vräka ur mig ett och annat om folk, de erkänner jag att jag kan göra. men dom förtjänar de, tro mig ! jag sprider aldrig rykten om någon och när jag snackar "skit" så är den där skiten sanning. jag kan typ säga "jag hatar henne, hon är så jävla patetisk och elak" typ så, och då är de personer som jag tycker är elaka osv .. ja men ni förstår :-)

hur som helst så är jag less på folket som bor här, när man går ut på krogen är de alltid samma skit. alltid samma människor som hänger där. just därför tycker jag att de är slöseri med pengar och helt meningslöst på krogen. kan vara kul ibland (läs sällan) faktiskt, men hur kul är de att jämt vara kring samma människor ? inte alls kul. är även less på att det inte finns några affärer här. lindex ? wow ! jive ? sådär. hittar sällan nått. mondo då ? njae. ett linne för 700 kr och xxxxxs i storlekar. sen har vi ju vårat nya spännande kappahl. har aldrig hittat nått där, värdelös butik. dollar store är väl de bästa i den här stan, förlåt, samhället. nu har jag fått tjata lite och nu tänker ni "men flytta då och sluta gnäll" hehe. tro mig, jag ska. men de är inte så lätt att bara släppa allt. helst inte när mange boy boy har fast jobb och allt sånt där, läggan har vi ju. och jag måste plugga lite till hösten. men en vacker dag så :-) nu ska jag drömma om ett nytt liv i en ny STAD. hejråpp


Kommentarer
anneli

ta chansen och flytta, sök jobb i annan stad och lägenhet. det är det bästa valet jag någonsin gjort :)

2011-06-20 @ 20:51:04
URL: http://mineinspiration.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0