dödstraff i sverige

medans jag väntar på att min man ska klä på sig och sånt innan vi ska på stan så tänkte jag skriva lite om vad jag tycker om dödsstraff i sverige osv .. och nu får ni fan kommentera eran åsikt ! :)



Ibland kan jag fundera varför vi inte har dödsstraff som i vissa andra länder runt i världen. Jag blir så jävla arg när man läser om gubbar som våldtar unga tjejer och får bara några år på kåken. De är så jävla sjukt att man får längre straff om man tjuv skjuter en älg än om man våldtar eller mördar någon. Som en kompis till mig, hennes kusin blev mördad i kiruna för 2 år sen ungefär, killen fick bara 3 år. 3 år för att ha dödat en annan människa, jag tycker de är sjukt ! Om vi inte ska ha dödsstraff här så borde iallafall grova brott resultera till livstid minst. Typ våldtäkter och mord. Jag tycker att straffen i sverige är alldeles för låga.


De finns ju även dom som säger att "tänk om vi hade dödsstraff och den som blir straffad är oskyldig och de kommer fram senare" visst, de håller jag med om. Men ibland finns ju de så pass starka bevis att man kan dömma någon för ett brott, och man är säker att den personen begått brottet. Jag har lite olika åsikter om dödsstraff, både ja och nej.

Vad tycker ni ?


Kommentarer
lovisa

allt bra idag?:)

2011-03-23 @ 15:33:50
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Linnea

Jag håller med dig fast jag tycker att den som har begått ett brott bara borde få ett hårdare straff. Den som får dödsstraff kommer ju ganska lätt undan, och det är dom anhöriga som är oskyldiga som får lida istället. Men hårdare straff borde det absolut vara!

2011-03-23 @ 18:27:47
URL: http://linneawidmark.blogg.se/
ROSANNA

dödsstaff borde finnas sålänge man är SÄKER på att en person gjorde något. Då menar jag på de som utför grova våldtäkter.

2011-03-23 @ 20:26:42
URL: http://finest.se/rosannapektas


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0