kvinnomisshandel

nu var de längesen igen jag skrev om "tyck till" .. och den här gången tänkte jag skriva om kvinnomisshandel.

jag har alltid hatat allt som har med misshandel att göra, barnmisshandel,kvinnomisshandel, folk som misshandlar sina djur och även om de bara är 2 killar på krogen som börjar slåss. misshandel är de värsta jag vet och de kan ju faktiskt bero på att jag varit med om en hel del. (nej, jag har inte blivit misshandlad) men jag vet folk som blivit de, folk som blivit slagna av föräldrar och folk som blivit slagna av sina män. jag förstår inte riktigt vad som pågår i deras huvuden ? hur kan man slå ett litet oskyldigt barn eller en hjälplös tjej ?

och sen finns de även idioter som säger att kvinnorna förtjänar de. men förtjänar någon att få sin näsa knäckt bara för att dom inte lagat mat tills mannen kommer hem från jobbet ? eller förtjänar en kvinna att bli helt blåslagen för att hon inte städat ? hur kan någon förtjäna att bli slagen så brutalt ? ingen kvinna, inget barn, inget djur förtjänar sånt. jag blir så arg ! ett skott i pannan på dom som misshandlar ...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0