musikhjälpen

såg igår att dom samlat ihop 23 miljoner via musikhjälpen till barn som behöver vatten osv i .. vars de nu var ? lite överallt kanske. men utomlands iallafall. jätte fint och vackert gjort av alla människor som varit med och bidragit. jag kommer också bidra, den dagen jag vet vars pengarna går. för just nu litar jag inte ett skit på någon organisation alls. musikhjälpen är möjligtvis den enda organisationen som jag hade kunnat tänka mig att skänka pengar till, för de känns mer seriöst och mer trovärdigt än rädda barnen tillexempel. men jag kan fortfarande inte veta att 23 miljoner går till barnen i slummen. eller är de nån chef bakom de hela som glider runt i en ferrari idag ? 
 
en annan sak är att de står "50 kronor räcker för att en hel familj ska få toalett i ett helt år" vi säger att man i snitt lever tills man är 75 år. då går de "bara" 3750 kronor för en hel familj en hel livstid till en fungerande och "bra" toalett. och de känns som att hur mycket pengar de än rullar in dit så blir de ju aldrig bättre ? 23 miljoner måste räcka lååååååååååååångt. men varför får man aldrig se eller höra om hur de går där borta så att säga ? man får aldrig höra. "ja för dessa 23 miljoner har nu halva landet fått tillgång till rent vatten i flera år" typ .. nä jag vet inte riktigt vad jag ska säga om allt de där. jag vill se först att mina 50,100 eller 200 kronor går till en liten pojke så att han får tillgång till vatten i några år. man har hört alldeles för mycket skit om att 80 procent går till verksamheten och cheferna bakom, sen går 20 ynka procent om ens de tills var de ska. nä jag tänker inte sponsra bensin till deras helikopter eller ny bil. då får de vara. men jag hade mer än gäna velat hjälpa till. hade jag varit lite mer rik så hade jag kunnat tänka mig att åka till något fattigt land och ta hand om barnen där. en välgörenhetsgrej hade jag lätt kunnat göra. för de är tragiskt hur dom lever faktiskt. stackars barn ! 
 
vi får väl hoppas på att dessa pengar går dit dom ska. då är de ju kanon ! tack för mig, hej.
 


Kommentarer
Jennie

Det är Radiohjälpen som har hand om pengarna om jag inte minns fel. Det är nån % typ 7 som går till "administrativa" utgifter. Så om du skäner 200 är det 186 kr som går till just detta projekt. Organisationer får söka bidrag och Radiohjälpen följer upp allt som händer, de "godkänner" bara seriösa organisationer som har erfarenhet. går säkert att läsa nånstans på internet! Tycker musikhjälpen är en sjukt fin grej!

2012-12-17 @ 20:00:53
URL: http://emmothjennie.blogg.se
Anonym

MEN visst har man hört mkt skit om seriösa organisationer så jag förstår hur du tänker :)

2012-12-17 @ 20:02:04
URL: http://emmothjennie.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0