pain !

slutade jobbet för 1 timme sen så nu är jag hemma och försöker hålla mig vaken. även fast jag bara jobbat 4 timmar idag så är jag trött som om jag hade jobbat hela dagen ! har fruktansvärt ont i magen (ligament nånting grejs) som bråkar med mig. jag tror att jag ska dö varje gång jag kliver upp ur soffan eller om jag suttit ner. känns som träningsvärk x10 i nedre delen av magen. nä huvva, låt de gå över. gör ont när jag går också ! känns som att jag drabbats av en jäkla massa. vissa mår ju "bara illa" i början sen mår dom någorlunda bra. lite trötta kanske. men jag har foglossning, extrem trötthet (ganska ofta), huvudvärk, illamående då och då ännu, ligament grejjen, lågt järnvärde, ont som fan i ryggen, svullna fötter osv .. men de är de värt, måste bara få gnälla liiite ! :) 
 
såhär står de om ligamentsmärtor förresten ;
Det är ganska vanligt att det värker i nedre buken. Sådan värk, i motsats till kramp, orsakas av att de muskler och ligament (de starka, elastiska ledband som håller ihop skelettet) som stöder livmodern sträcks. Det kallas ofta ligamentsmärta. Sträckning av ligamenten under graviditeten orsakas av hormoner. Du känner det förmodligen när du stiger upp ur sängen eller en stol, när du hostar eller när du stiger upp ur badkaret. Det kan bli mer besvärande när bebisens huvud fixerats i bäckenet. Det är vanligare hos omföderskor.
 
då lärde jag mig något nytt. nu avrundar jag ! puss


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0