dessa ideal till höger och vänster

åh vad irriterad jag blir på allt detta tjat om hur en "perfekt" kropp ska se ut. för de första läste jag på bögdennis blogg om ett inlägg han tillägnade blondinbella där han skrev "de här är inte hälsosamt, blondinbella" och skrev en massa bullshit om att "fetma och övervikt är en folksjukdom" de är väl anoerixa också och han är ju pinnsmal på ren svenska ! en bild las upp på facebook med 3 tjejer. en smal, en lite större och en mullig. "Vem ser bäst ut" dom flesta svarade 2 & 3, alltså den lite större och den mulliga. sen kommer de någon brud som säger "Helt klart vänster, smal är ideal! Smala kvinnor har former, tjocka är runda, vilket inte är en form." och vars har hon levt dom senaste åren, som inte vet att rund är en form ? personligen tycker jag att tjejer ska ha former, alltså inte vara jätte smala. men samtidigt har jag ingenting emot, eller ser ner på dom som är smala. jag själv är inte smal, men jag är inte fet heller. jag tycker att man ska acceptera den man är och skita totalt i vad andra säger. trivs man med sig själv så är ju de huvudsaken. de är inte hälsosamt att vara jätte fet och inte heller sjukligt smal, men sköt er själva förfan och låt andra vara. jag hatar att man ska trycka ner andra pga deras kropp ? vad är de för jävla svammel. de är som att jag skulle säga "nämen hej, du har en finne på hakan, gå och dö" typ så. de handlar väl om vad som finns bakom pannbenet och inte om man är fet eller smal . usch för dessa ideal hit och dit. var er själva !


blondinbella som tydligen är så fet och ohälsosam enligt bögdennis. jag tycker hon är fin som hon är !


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0