"tack vare gud"

alla har olika tro och många tror faktiskt på gud, jag gör ju dock inte de. har kollat på överleva på tv4 fakta idag (och alla andra dagar också) skit spännande program. iallafall så säger alla, ALLA i slutet av programmet. "jag överlevde för att jag bad till gud, gud var med mig och hjälpte mig" bullshit. seriöst ? tror ni verkligen att de är en gubbe som sitter där uppe i himlen och hjälper er. in my white ass ! för de första så skulle de inte vara massa krig och elände om gud fanns och är så snäll och älskar alla människor. dom som är döende, som kämpar med att överleva men inte gör de då ? även fast dom bett till gud ? hjälper gud bara vissa människor ? nä hurrni. de där är bara svammel.
men jag ser inte ner på folk som tror på gud, de är bara de att jag inte kan förstå riktigt hur man kan göra de ?
jag tror däremot på ödet, har man överlevt en kniv attack tillexempel så beror de nog bara på tur, inte att gud hjälpte.
 
jaja alla får tro vad dom vill. var bara tvungen att skriva ett inlägg om de ;b
btw så drar jag till kiruna och köper en bilbarn stol nu när vi käkat. inväntar bara min man !
 


Kommentarer
Fia

Jag tror att du inte förstått detta. Bara det faktum att folk tror på något och känner hopp och förtröstan i att någon annan/annat har en högre makt gör att man fortätter kämpa och ger inte upp lika lätt. Det är själva tron i sig som inger hopp, vad du sedan tror på eller kallar det är upp till var och en. En del tror på gud, andra ödet. Några tror på Allah andra på budda....

2012-09-26 @ 16:52:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0