förlossnings berättelse

lovade ju att dela med mig av min förlossningsberättelse så här kommer den :)
 
dagen innan (11 mars) fick magnus magsjuka, jag passade upp han hela dagen samtidigt som jag städade lite och donade på. på kvällen blev även jag "sjuk", spydde 2 gånger och sov i flea timmar. klev bara upp på tossi några gånger. 20 över 2 natten mot tisdag vaknade jag, klev ur sängen och kände att de rann mellan benen. visste direkt att de var vattnet. gick på toa och ringde även förlossningen som sa att jag skulle avvakta till på morgonen och komma in om vattnet fortsatte rinna. dom ville få de till att de var kiss eller flytningar men nå visste jag väl skillnaden .. när jag la på kom första värken, och förbannat vad ont de tog !! klockade värkarna och dom kom var 3e  minut diekt. satt upp i sängen och gungade och försökte få smärtan att avta men inget hjälpte. gick till soffan och försökte somna sittandes för sitta var de som gjorde minst ont. duschade även 2 gånger med varmt vatten men de hjälpte inte. klockan 6 ringde jag och sa att jag har täta värkar och vill komma in. ringde mamma som ville vara med och vi möttes utanför förlossningen. jag sa till magnus att åka hem o vila och att jag ringer om de sätter igång, stackarn som var sjuk .. 
 
fick komma in i ett rum vars dom gjorde en kurva och kollade så att Novalie's hjärta slog som de skulle. var tvungen att ligga ner i en halvtimme, och tro mig, de var den längsta halvtimmen jag varit med om. de var ju de som gjorde ondast, att ligga ner. avbröt kurvan flera gånger för att gå på toa (trodde jag ville pissa) till slut fick dom kurvan men enligt dom var de inga värkar som syntes. jag blev jävligt irriterad för jag hade så jäkla ont och de var ju värkar !! hon bad mig promenera runt i korridoren i 1 timme för att se om de "sätter igång". kände mig ännu mer irriterad för att jag inte fick nått mot smärtan. efter 1 timme kände jag att jag inte klarar mer, jag måste få nått. så jag gick till barnmorskan och hon sa att jag skulle vänta 20 minuter till för maskinen som gjode kurvan var upptagen. (skulle göa en ny kurva) fortsatte gå och efter 5-10 minuter sprang jag på toa och börade krysta. sen forsade vattnet. knallade tillbaka dit och krystade efter vägen. 09.09 skrev jag sms till magnus att de var bråttom. han hade ju kameran och allt i bilen !! fick komma in på ett rum, ta av mig alla kläder och var redan öppen 10 centimeter. ingen lustgas, ingenting. 09.35 kikade min lilla tjej ut. de gick himla fort, de gjorde ont men inte lika ont som jag trodde de skulle göra. barnmorskan såg chockad ut att de gick så fort för att vara förstföderska. så hon sa att nästa gång får jag inte vänta så länge .. nähä ? men de var ju ni som sa att "Inga värkar syns" och att de var "kanske kiss eller flytningar" när jag var hemma. kände mig ganska besviken för att dom inte tog mig på allvar. men nu har jag min prinsessa här hemma iallafall ♥ i love u !!


Kommentarer
Anonym

Fick din pojkvän vara med på förlossningen med magsjukan ?:)

2013-04-25 @ 23:20:13
Anonym

Men hojja. Hoppas verkligen inte jag får samma barnmorska.

2013-05-07 @ 21:48:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0