proppen gick

igår kväll gick slemproppen, blev chockad och nu känns de verkligen nära. kan ju dock ta flera veckor innan förlossningen sätter igång men jag har läst att "normalt" och i dom flesta fall så startar förlossningen inom 1-7 dagar. jag hoppas att lill*n vill vänta där inne iallafall ett liiitet tag. men jag vet ju att jag är så pass långt gången att den klarar sig om den kommer ut, som tur är. fast ju längre den stannar desto bättre. men hur som helst så får vi ju se. de är ju den själv som bestämmer om den vill ut hit. och såklart är den varmt välkommen när de än blir ♥
 
provet gick kanon bra ! stolt tjej. sen har ulli varit här nån timme och surrat skit på morgonen, när hon for vilade jag en liten stund och sen for jag på akupunktur. de var avslappnande och skönt på nå sätt, men de tar ju ungefär 2-3 gånger innan man märker nått, om man gör de. för vissa funkar de ju inte alls. men vi får hoppas, ska dit igen på måndag iallafall :) direkt efter de åkte vi till mvc för ett besök hos barnmorskan. hon såg lite bekymrad ut när proppen hade gått men hon sa att så länge inte vattnet går eller att jag har ont så är de ingen fara. sen kände hon på magen och bebban har vänt sig neråt igen, så vi får hoppas att den stannar där nu och inte vänder på sig igen.
efter de for vi och köpte lite efterätt och sen vidare till pappa och agneta på middag, kom hem därifrån efter 7 nångång och nu ligger jag bara i soffan och kikar på tv.
 
de var väl de jag hade på hjärtat, nu ska jag fortsätta kolla tv sen sova. natten har varit hemsk så jag är svin trött !
godnatt


Kommentarer
Elin

Jag blir ju nervös här nu! Herregud så spännande det här är :) <3

2013-02-07 @ 22:21:27
URL: http://lilljatko.blogg.se
T

Min slemmis har också kommit lite då och då och är bara i v28. För de mesta så går slemproppen i flera omgångar innan förlossningen börjar på allvar så det är inget tecken i sig.:)

2013-02-08 @ 14:24:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0