en omställning

vilken omställning de är i livet att få barn, men bara till de bättre. nu förstår jag verkligen hur stor kärleken är till sitt barn. jag har inte ångrat en sekund att jag fick Novalie, men jag tänker inte sitta och låtsas att allt är en dans på rosor för de är inte så. när Novalie kom och allt var så nytt så grät jag när hon grät, jag tyckte jag var en värdelös mamma och ibland grät hon bara vad jag än gjorde. jag kände mig helt totalt värdelös alltså. jag visste inte vars jag skulle ta vägen och de var riktigt jobbigt. barn är inte bara gulligull, de är gråt och skrik och sömnlösa nätter ibland men samtidigt är kärleken så himla stor så man glömmer fort allt de där jobbiga. när hon ler och "pratar" med mig så kan jag inte sluta le. hon är verkligen de finaste jag har och jag älskar henne så obeskrivligt mycket. jag har mycket att tacka min mamma för, de är hon som fått mig lugn när jag blivit uppstressad ifall novalie har tjorvat och skrikigt och de är hon som lärt mig och hjälpt mig hur jag tillexempel ska söva henne. vad hade jag gjort utan dig ? jag är ingen perfekt mamma, jag är inte mer än människa och ibland får man vara trött och slut. ibland får man våga be om hjälp utan att vara en dålig förälder för de. men man vill ju så gärna göra allt bra och perfekt för sitt barn, även fast de sällan eller aldrig blir så. jag gör mitt bästa för att vara en så bra mamma som möjligt, jag gör allt för novalie och så kommer de alltid vara. jag skulle inte vilja vara en dag utan henne !
 
jag är så glad att jag har fått den vackraste, mest underbara dotter som finns. de här trodde man inte för 2 år sen, att jag idag skulle sitta här och vara mamma, 20 år gammal. jag ångrar inte att jag skaffade barn så tidigt, även fast mina vänner är ute och har kul och festar osv. jag känner inte att jag borde ha väntat för min tid kommer också. Novalie är inte en liten bebis hela livet och när hon blir lite äldre så kan jag också nån kväll gå ut och ha kul. men just nu föredrar jag att vara hemma och mysa med min familj på kvällarna. de slår allt ♥
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0