1 svar

kan svara på första frågan jag fick för att jag har så tråkigt (resten svarar jag på när de blivit några stycken) 
 
Jenny
Berätta om din panikångest och självskadebeteende du hade när du var yngre?
 
Oj, vars ska jag börja ? Jag började skada mig själv för att jag inte riktigt visste hur jag skulle hantera allt som hände. Jag tyckte ofta att allt var mitt fel, så jag kände att enda sättet att straffa mig själv på var att skada mig. sen började jag skolka och i skolan umgicks jag med en tjej som också höll på att skada sig. så de blev som en hobby (jag vet de låter sjukt) men istället för att vara med på gympan så satt vi och skar oss med rakblad. helt sjukt ! så de var inte bara när jag var ledsen som jag gjorde de, iprincip hela tiden annars också. de jag inte tänkte på då var att de var för att må bättre. såg inte de på de sättet.insåg aldrig hur illa de var, förrän nu efteråt. 
panikångesten började samtidigt. yrsel, svårigheter att andas, svettningar, gråtattacker, oro, rädsla. de kom från ingenstans. kunde få panik när jag låg i sängen och skulle sova. kunde få panik på lektionerna så jag fick springa på toa, gråta som en tok, andas lugnt och sen gå tillbaka. de var riktigt jobbigt ! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0