gnällig

pengar,pengar,pengar. de är fan de enda som kretsar i min skalle just nu. 
man klarar sig med mammapenning, men de är inte sådär super bra. är så less på att gå hemma med skit betalt och aldrig kunna göra något roligt för pengarna, de mesta går till mat & räkningar. tänk om man nångång skulle ha råd att beställa lite kläder åt sig själv, och bara unna sig med något annat roligt. jag längtar som tusan tills jag börjar jobba igen. men då är frågan, vad ska jag jobba med ? de här med att inte ha fast jobb innan man skaffar barn är väl inte några större problem, man klarar ju sig som sagt. men att inte ha något att gå tillbaka till är ganska frusterande faktiskt. jag börjar känna paniken även fast de är ett tag kvar innan Novalie ska börja dagis. 
 
jag är glad att jag iallafall har jobb på ica, får jobba där ganska mycket och de känns riktigt skönt. har ju även nu sökt till kappahl och ska dit imorgon 4 timmar. så de är ju bättre än ingenting. men när pigan börjar dagis så är de jobb sökning på hög nivå. helst vill jag till lkab eller aitik så jag kan tjäna stora pengar ! så man äntligen kan börja kolla på hus osv. att pengar kan betyda så mycket .. usch ! less


Kommentarer
tess

föräldraledighet blir man verkligen inte rik på :I

2013-09-11 @ 08:30:55
URL: http://www.nattstad.se/Pregzilla


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0