hur ska man orka med allt ?

vars hittar man orken att ta tag i hemmet ? ibland får jag mina ryck och storstädar, eller bara städar normalt. men sen kommer de en tid när jag inte orkar lyfta ett finger. (alla småbarns morsor förstår mig) på dagarna hinner jag helt enkelt inte. Novalie söker min fulla uppmärksamhet och leker själv bara en liten stund innan hon blir less. dr ska sövas,lekas och matas. När hon väl vilar så är jag också trött, då vilar jag också eller läser lite. På kvällarna när hon sover är jag helt slut. Jag orkar inte börja plocka och hålla på ! och nu när magnus är borta så är de ännu svårare för då har jag ingen avlastning. Men nästa gång han kommer hem får han ta en promenad med vagnen eller fara iväg med henne så jag får städa i lugn och ro :)

från de ena till de andra så har jag nu varit o hämtat min nya byrå. lite vit färg så blir de fint ! men de får bli nångång längre fram. Nu kikar jag "de dejtbara" och vilka härliga människor, verkligen :) nä nu ska jag bara vara .. känna lugnet och försöka bortse från allt stök.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0