riktiga vänner ?

när man får barn så sätts vänskapen på prov, på alla vänner. man inser vilka som verkligen är värda ens tid, som bryr sig och finns där precis som innan man blev gravid. jag har insett att vänner som jag aldrig trodde skulle svika har gjort de, dom som jag trodde skulle stå vid min sida livet ut oavsett vad. jag är samma evelina som innan novalie kom, enda skillnad är väl bara att jag kanske inte kan följa med och härja på krogen som förut. men i stort sett så kan jag göra allt jag gjorde innan. vissa verkar tro att man blir helt låst, att de enda man kan göra är att sitta hemma och glo och inte gå utanför dörren. jag kan ta med henne iprincip överallt & om inte annat så har hon ju för guds skull en pappa, en mormor, en farmor osv som hade kunnat ställa upp och vara med henne några timmar om de skulle behövas. 
 
jag har iallafall lärt mig att lägga min energi och tid på människor som bryr sig om mig. och jag har verkligen dom bästa vännerna. som kommer hit, busar med novalie och visar vilka fina personer dom är som verkligen har hjärtat på rätt ställe. sen skiter jag i resten ! 


Kommentarer
Cecilia

kommer alltid att finnas för dig pigan <3
och jag tycker vi har kommit närmare varandra nu än vad vi varit förut och de gillar jag! <3

2013-09-15 @ 12:41:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0