sverigedemokraterna

Såg att du gillar "Sverigedemokraterna i riksdagen - ja tack", hur ser du på deras familjepolitik? (Såsom att kärnfamiljen (mamma, pappa, barn) är det som ska eftersträvas, hbt-fientligheten, att familjepolitiken upprätthåller könsroller, abortmotstånd etc)

Ska jag vara ärlig så är jag inte alls insatt i nått som har med politik att göra. vet fan knappt vem statsministern är, eller var han president ? göran persson va ? nä juste, fredrik reinfeldt. skämtosido .. jag är även helt ointresserad egentligen. 

 

"Partiet förordar, liksom de flesta länderna i Europa, fri abort fram till den 12:e graviditetsveckan. Partiet vill förbjuda aborter efter tolfte graviditetsveckan om inte särskilda skäl föreligger. Sverigedemokraterna tar ingen ställning till politik gällande HBTQ-frågor. Ingen människa väljer sin sexuella läggning. Trakasserier och diskriminering mot människor p.g.a. deras sexuella läggning är oacceptabelt och skall rättsligt beivras. Vidare anser Sverigedemokraterna att människors sexuella preferenser primärt är en privat fråga och ingenting partiet fäster någon vikt vid. Partiet anser att barn som har förlorat båda sina biologiska föräldrar bör ha rätt till både en man och en kvinna som en ersättning för den far och den mor barnet har förlorat. Undantaget från ovanstående princip är fall som gäller nära släktingar eller personer som barnet redan odlat en nära relation till. Enligt deras bedömning är det viktigt med moders- och fadersgestalter. Barn som inte växer upp i en kärnfamilj skall ha rätt att umgås med båda sina biologiska föräldrar och i de fall detta inte är möjligt skall barnet i alla fall ha rätt att få information om vilka de biologiska föräldrarna är."


Hur jag ser på de ? Jag tycker de är bra de som skrivs ovan, till viss del. jag har absolut inget emot homosexuella & för min del får dom gärna adoptera osv. De där med abort tycker jag är bra, att man ska ha ett särskilt skäl till att göra abort efter vecka 12. (minderårig, problembarn osv) ja you name it. jag vet inte riktigt vad mer jag ska säga. Jag är som sagt inte så insatt. När de gäller invandringen håller jag med till fullo att de borde minska invandringen (utan att vara rasist).  Jag har inte så mycket mer att säga. hoppas du fick svar på de du ville iallafall :)

 

Partiet vill ha minskad invandring, speciellt från vad man kallar "kulturellt avlägsna" länder. Tillfälliga arbetstillstånd för arbetskraftsinvandrare ska kunna tilldelas arbetstagare med kompetens som omöjligen går att finna i Sverige

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0