till alla ensamstående mammor ..

de här inlägget tillägnar jag åt alla ensamstånde mammor (och pappor) ni gör ett himla bra jobb ! idag är de 4e dagen jag är ensam med Novalie och jag vågar erkänna att de är ganska så tungt att vara med henne dygnet runt, dag som natt utan avlastning. men samtidigt är de riktigt mysigt, vi busar, sover, leker och bara är ! men ja, jag uppskattar verkligen när magnus är hemma och kan vara med henne, bara för en stund så jag får ta en låång dusch tillexempel. vilket är omöjligt nu när jag är själv med henne. jag har ju dock min älskade mamma som jag vet ställer upp om jag skulle behöva. men de har faktiskt gått bra att vara ensam annars. och de gäller ju inte för en hel livstid utan bara ett par dagar åt gången nu under älgjakten. 
 
ni som är ensamstående på heltid gör ett kanon jobb ! man ska inte sticka under stolen med att de faktiskt är "jobbigt" att vara mamma. sömnlösa nätter, en unge som är grinig på dagarna osv. ja de är ganska tungt ibland. men de där jobbiga glömmer man fort när man får ett leende, eller har en glad bebis bredvid sig. de är underbart !
 
inatt har jag sovit mycket bättre än förra natten, då tjorvade Novalie iprincip hela natten. dock har jag så jäkla svårt att somna på kvällarna av nån anledning ? aldrig hänt förut. spelar ingen roll om jag går och sover 9 eller 12, när jag är trött eller pigg. tar alltid jätte länge innan jag somnar. igår vred jag och vände på mig i 2 timmar innan jag slocknade. skit jobbigt ! 
 
nog om de. nu sover iallafall novalie och jag ska dona på lite innan en fika på stan med emma !


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0