varför ska man jämföra ?

"har hon inte börjat krypa ännu heller?" "men gud vad sen hon är, min började gå redan vid 9 månader" bla bla bla .. allt detta evigt jämförande om hur barn ska vara. mammor tänker alldeles för mycket på hur andra barn är, alla barn är unika och bara för att ett barn börjar gå vid 7 månader, kan de dröja till 1,5 år för vissa. alla utvecklas olika och i olika takter. varför hetsa upp sig för att ditt barn inte fick sin tand vid 6-7 månader (som är de vanligaste) varför hetsa upp sig för att han/hon fick sin första tand vid 9 månader ? varför kan man inte bara låta barn vara barn och låta dom växa upp i sin egen takt ?! börjar bli less på att folk bara jämför varandras ungar hela tiden med allt möjligt. 
 
 
och en sak till när de gäller kids och hur man tar hand om sitt barn. finns inget värre än när folk lägger sig i hur man tar hand om, eller uppfostrar sina barn. alla gör som dom själv vill ! jag skulle aldrig klanka ner på någon för att dom gör ditt eller datt, som jag aldrig skulle göra med mitt barn. om man känner att de är rätta sättet så får man väl göra hur man vill. medans någon tycker att jag gör fel, så tycker jag kanske att de sättet är rätt. ingen är väl bättre än den andra. jag känner min dotter bäst och jag gör de som känns rätt för mig/oss. 
 
tack för mig !
 


Kommentarer
Josefina Kostet

Jag håller med dig!! Så irriterande med människor som jämför allt och alla!

2013-09-09 @ 12:08:50
madde

Helt rätt alla utvecklas olika, finns inget barn som är den andra lik

2013-09-09 @ 14:50:33
Anonym

bara bra dom börjar gå "sent" (som dom kallar det), då slipper du springa efter henne så mycket ;) haha

2013-09-14 @ 20:46:48
Jenny

Verkar som många föräldrar tror att det blir läkare eller andra högt uppsatta yrken av barn som gör allting tidigt. Som att deras barn kommer bli smartare än något annat barn bara för att deras barn var tidigare i utvecklingen. Sen har man ju såklart rätt att vara stolt:) men har bekanta som skrutit om att deras barn börjat säga ord från tre månaders ålder. Jag menar...man måste ju dra en gräns nånstans:)

2013-09-14 @ 21:31:02
Åsa

Leila var då sen med att börja röra på sig, hon kröp inte förrän hon va typ nio månader och började gå när hon var 1 år och två, tre månader och det var som att folk trodde att det var nåt fel på henne.. Och hon är fullt frisk än idag ;) allt tar sin lilla tid.. Tycker folk hetsar upp sig på helt fel saker

2013-09-14 @ 21:43:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0